خانه / صنایع غذایی / پاورپوینت بهبود مستمر فرآیندها – عارضه یابی و بهره وری -شرکت QMS ایران 163 صفحه pptx

پاورپوینت بهبود مستمر فرآیندها – عارضه یابی و بهره وری -شرکت QMS ایران 163 صفحه pptx

پاورپوینت بهبود مستمر فرآیندها – عارضه یابی و بهره وری شرکت QMS ایران

فرمت فایل: pptx

تعداد صفحات: 163

حجم فایل: 4.376 مگا بایت

قسمتی از محتوای فایل و توضیحات:

اسلاید ۱:

اهداف دوره

– تعریف و شناخت فرآیندها

– دسته بندی فرآیندها

– فرآیندهای مشتری مدار

– تعریف اثربخشی و کارایی

– مدل FOCUS PDCA

– مدل SAMIE

اسلاید ۲ :

تعاریف و مفاهیم

فرآیند

q مجموعه‌ای از فعالیت‌های مرتبط به هم یا متعامل كه ورودیها را به خروجیها تبدیل می‌كند.

  • مجموعه‌ ورودی های یك فرآیند عمومأ خروجیهای سایرفرآیندها هستند.
  • فرآیندها در سازمان عمومأ برنامه‌ریزی می‌شوند و تحت شرایط كنترل شده به اجرا در‌می‌آیند تا ارزش‌افزوده ایجاد شود.

یك فعالیـت كه با استفاده از منابـع و بصـورت هدایت شده در جهت كسب توانایی برای تبدیل داده ها به ستانده‌ها عمل می‌كند را می‌توان به عنوان یك فرایند در نظر گرفت.

اسلاید ۳:

تعاریف و مفاهیم

فرآیند

مجموعه‌ای از فعالیتهای مرتبط به هم یا متعامل كه دروندادها را به بروندادها تبدیل می‌كند.

اسلاید ۴:

نگرشی دیگر در شناسائی فرآیندها

فرآیند زنجیره‌ای از فعالیتهای با ارزش افزوده است‌ كه محصول و یا خدماتی را تحویل مشتری فرآیند(بیرونی و یا درونی) می‌دهد.

فرآیند با یك نقطة شروع و یك نقطة پایان تعریف
شده است.

اسلاید ۵:

رویكرد فرآیندی

  • هر سازمانی برای عملكرد مؤثّرتر باید تعدادی فرآیند مرتبط باهم و مؤثّر برهم را تعیین و مدیریت نماید.
  • شناسایی و مدیریت نمودن فرآیندهای به كارگرفته شده در یك سازمان و به ویژه تعامل میان این فرآیندها به شكل سیستماتیك رویكرد فرآیندی نامیده می شود.

اسلاید ۶:

مزایای رویكرد فرآیندی

به زبانی ساده:

اولین مزیت رویكرد فرآیندی، نگاهی مجدد به سازمان از دیدگاه یك مشتری است.

  • شناخت فرآیندهای سازمان از دیدگاه مشتری،
  • شناخت سایر فرآیندهایی كه از دیدگاه مشتری پنهان است و
  • بررسی ارزش فرآیندها در سازمان

۱- برای كاركرد موثر یك سازمان ، شناسایی و ادارة فعالیتهای به هم وابسته ضروری است.

مطلب مفید دیگر:  پروژه کارآفرینی پرورش قارچ خوراکی 34 صفحه doc

۲- نگرش فرآیندی، به سازمان امكان می‌دهد تا روی ارتباط بیـن تك تك فرآیندهای موجود در مجموعه‌ای از فرآیندها و نیـز تركیب و تعامل آنها، كنترل مستمر داشته باشد.

اسلاید ۷:

ارزش فرآیندها از دیدگاه مشتری

فرآیندهای ارزشمند از نظر مشتری:

  • مشتری آنها را تشخیص می دهد، حاضر به پرداخت هزینه های آن می‌باشد. كاری برای مشتری

فرآیندهای بی‌ارزش از نظر مشتری:

  • برای سازمان ضروری است، ولیكن مشتری بهایی برای آن نمی‌پردازد.

كاری برای شركت

فرآیندهای زائد:

  • كارهای غیر ضروری، نه ارزشی برای مشتری دارد و نه برای سازمان

كاری برای هیچكس

اسلاید ۸:

مدل اختاپوس و تعیین فرآیندهای COP

مدل اختاپوس بصورت شماتیک فرآیندهایی را نمایش می دهد که مستقیماً ورودی از مشتری به سازمان دارند و / یا مستقیما خروجی را از سازمان تحویل مشتری می دهند.

اسلاید ۹:

یك فرآیند مشتری مدار

  • COP Customer Oriented Processes

فرآیندهای مشتری مدار

  • SOP Supporting Oriented Processes

فرآیندهای پشتیبان

  • MOP Managing Oriented Processes

فرآیندهای مدیریت

اسلاید ۱۰:

تعاریف و مفاهیم

اثر بخشـی

میزان تحقق فعالیتهای طرح ریزی شده و حصول نتایج مورد نظر

كارآیـی

رابطة میان نتایج حاصله با منابع استفاده شده

 


از این که از سایت ما اقدام به دانلود فایل ” پاورپوینت بهبود مستمر فرآیندها – عارضه یابی و بهره وری -شرکت QMS ایران ” نمودید تشکر می کنیم

هنگام دانلود فایل هایی که نیاز به پرداخت مبلغ دارند حتما ایمیل و شماره موبایل جهت پشتیبانی بهتر خریداران فایل وارد گردد.

فایل – پاورپوینت بهبود مستمر فرآیندها – عارضه یابی و بهره وری -شرکت QMS ایران – با کلمات کلیدی زیر مشخص گردیده است:
پاورپوینت بهبود مستمر فرآیندها – عارضه یابی و بهره وری شرکت QMS ایران;بهبود مستمر فرآیندها – عارضه یابی و بهره وری شرکت QMS ایران;پاورپوینت بهبود مستمر فرآیندها ;عارضه یابی و بهره وری ;شرکت QMS ایران

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

همچنین ببینید

کارآموزی صنایع غذایی كارخانه آرد زاودی بندرتركمن 54 صفحه doc

كارخانه آرد زاودی در سال 1369 تاسیس شده است بخش اعظم فعالیت این كارخانه مربوط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *