خانه / علوم انسانی / دانلود حمل و نقل 36 ص 48 صفحه zip

دانلود حمل و نقل 36 ص 48 صفحه zip

دانلود حمل و نقل 36 ص تحقیق حمل و نقل 36 ص مقاله حمل و نقل 36 ص حمل و نقل 36 ص

فرمت فایل: zip

تعداد صفحات: 48

حجم فایل: 44 کیلو بایت

قسمتی از محتوای فایل و توضیحات:

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 48 صفحه

حمل و نقل مقدمه به تمامی دستآوردهای بشر برای تولید بیشتر نظیر ابزار آلات لوازم ماشینی و تجهیزات كه به خودی خود به مصرف نرسیده و در روند تولید سایر كالاها بكار می‌روند سرمایه اطلاق می‌شود.
به عبارت دیگر آن قسمت از كالاهایی كه به وسیله بشر تولید شده و به مصرف نرسیده باشد سرمایه نام دارد.
بنابراین سرمایه به عنوان یك عامل مؤثر در كاركرد تولیدی هر فعالیت اقتصادی بشمار می‌رود.
سرمایه در نوع خود از وسایل ساده حفر زمین گرفته تادستگاههای خودكار و وسایط نقلیه در بهره‌مندی از منابع بكار می‌آید و با توجه به سطوح معین فعالیت فنی یا سازمانی توأم با نیروی كار بكار می‌رود.
سرمایه از درآمد یعنی بازده حاصل از تولید در یك دوزه زمانی چه به شكل سود یا دستمز پدید می‌آید و مقدار سرمایه تشكیل شده مستقیماً به پس اندازهای منتج از درآمدی كه به مصرف نمی‌رسد مربوط می‌شود.
سرمایه‌ها را به لحاظ نوع درآمدی كه تولید می‌كنند به سه قسمت سرمایه‌های مولد اقتصادی سرمایه های ثابت اقتصادی و سرمایه‌های ثابت اجتماعی می‌توان تفكیك كرد.
سرمایه های مولد اقتصادی خود مستقیماً موجب افزایش تولید می‌گردند.
در صورتی كه دو مرد اخیر به طور غیر مستقیم موجبات افزایش تولید را فراهم می‌آورند و به طریق توسعه و گسترش دامنه علوم و فنون و ایجاد اوضاع مناسب اجتماعی زمینه را برای افزایش تولید فراهم می‌سازد.
روند تبدیل پس اندازهای حاصل از درآمد به سرمایه « نظیر ترمینالها وسایط نقلیه و راهها» سرمایه گذاری نامیده می شود.
ایجاد و نگهدای هر واحد تولیدی چه یك كارخانه باشد و جه تأسیسات حمل و نقل نیازمند سرمایه گذاری است.
به این ترتیب پس اندازهای گردآمده كه احتمالاً به شكل پولی است به تناسب حجم سرمایه گذاری به لوازم و ماشین آلات و یا در خصوص حمل و نقل به راهها پایانه‌ها تأسیسات و تجهیزات تبدیل می‌شوند.
این مسئله در مورد حمل ونقل بسیار گسترده است و ابعاد فضائی وسیعی را می پوشاند.
اساساً خصیصة خدمات حمل ونقل در سرمایه‌بر بودن آنهاست و داده‌های فنی چنین خدماتی تا حدی متكی بر فیزیوگرافی منطقه‌ای است كه در آن ساخته شده‌اند.
قبول مسئولیت دراین نوع سرمایه گذاریها اگرچه غالباً به عهدة دولت است ولی قدرت تولیدی جامعه نیز ( بدون توسل به بازارهای خارجی ) در بارور ساختن این سرمایه‌ها عامل عمده‌ای به شمار می‌رود.
بعلاوه بخش خصوصی نیز می‌تواند در بارور ساختن اینگونه سرمایه گذاریها مفید و كارآ باشد.
به هر حال می‌دانیم كه پیروی از بازار خصیصه اصلی اقتصاد سرمایه‌داری است ؛ بنابراین محرك سرمایه گذاری در حمل و نقل نیز به وسعت و گسترش بازار مربوط می‌شود و حجم بازار از طریق سطح كلی قدرت تولید جامعه تعیین می شود.
در این روند قدرت تولیدی جامعه نیز در حد خود بستگی بسیار زیادی به میزان و كیفیت بهره‌وری از سرمایه‌هایی دارد كه در كار تولید به خدمت گرفته شده‌اند.
بدین سان روند تسلسلی تولید درآمد نقش تعیین كننده‌ای دارد و قدر مسلم آن است كه توسعة تقاضا نتیجه درآمد است.
بنابراین مشكلات اساسی شناخته شدن در خصوص توسعه نیافتگی حمل نقل در مناطق كم سرمایه و توسعه نیا

مطلب مفید دیگر:  مقایسه قدرت تبیین مدل قیمت گذاری دارایی سرمایه ای مبتنی بر مصرف (C-CAPM) و مدل قیمت گذاری دارایی سرمایه ای تعدیل شده (RA-CAPM) در شرکتهای سهامی عام ت 119 صفحه docx

 


از این که از سایت ما اقدام به دانلود فایل ” دانلود حمل و نقل 36 ص ” نمودید تشکر می کنیم

هنگام دانلود فایل هایی که نیاز به پرداخت مبلغ دارند حتما ایمیل و شماره موبایل جهت پشتیبانی بهتر خریداران فایل وارد گردد.

فایل – دانلود حمل و نقل 36 ص – با کلمات کلیدی زیر مشخص گردیده است:
دانلود حمل و نقل 36 ص;تحقیق حمل و نقل 36 ص;مقاله حمل و نقل 36 ص;حمل و نقل 36 ص

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

همچنین ببینید

بررسی میزان اثربخشی آن در پروژه های شش سیگما 90 صفحه doc

شش سیگما یک استراتژی تحول سازمانی است استراتژی تحولی شش سیگما ، سیستمی است كه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *